atkinsonova dieta

16. prosince 2008 v 20:29 | anagirl |  diety
Chcete vědět jaké potraviny při Atkinsonově dietě jíst smíte a které ne? A co při ní v zásadě platí? Tak click na Celý článek :)

Doporučené potraviny
- zelenina v malém množství jen čerstvá nebo mražená až na zakázanou /viz. níže/
- ovoce všechno až na zakázané ovoce /viz. níže/
- maso bez kůže
- mléko a mléčné výrobky
- vejce
- pečivo z celozrnné nebo ovesné mouky
- těstoviny z vajec
- koření
- čokoláda s obsahem kakaa 60 procent a více
- olivový olej
Potraviny zakázané
- brambory
- rýže
- kukuřice
- těstoviny ze semolinové mouky
- pečivo z bílé mouky
- banány, rozinky, meloun, ananas
- mrkev, řepa
- cukr, melasa, med
- slazené limonády
- pivo
S doporučenými potravinami lze v podstatě souhlasit na několik detailů. Tím prvním je opačné množství konzumace zeleniny a ovoce. Fitness filozofie v klasické dietě nezakazuje konzumaci zeleniny žádné, naopak v jistém smyslu omezuje přísun ovoce pro obsah sacharidů. Vzhledem k tomu, že Atkinsonova dieta je bez sacharidového charakteru, je zřejmé, že je toto omezení vcelku bezpředmětné. Jianksi myslím, že v dietě není možné zakázat téměř žádné potraviny. Jde vždy pouze o omezení a doporučení. Tím spíše, že omezení je zde formulováno dosti nesmyslně.
Při Atkinsonově dietě v zásadě platí:
· Není předepsáno, kolik toho můžete sníst,
(Což jako trenér dost dobře nechápu pro individuálnost metabolismu, který je při výpočtu kalkulace prioritou)
· Je naprosto vyloučeno, abyste měli hlad,
(Toto je ve stanovách doslova. Myslím, že v ukázkové demokracii USA je tímto "zákazem zpívání" zamotaná i další pohádka ve stylu : Poručíme větru, dešti….)
· Jsou povoleny výživné potraviny, jaké se v žádné jiné dietě neobjevují,
(Teď jde o to proč se neobjevují. Liberálnost této diety mi trochu uniká přesně obráceně jako ve zmiňované pohádce, čili: solte co hrdlo ráčí, avšak vařte bez cukru…)
· Dochází ke snížení chuti k jídlu tím, že všechno v těle dokonale funguje,
(Je prokázáno, že chuť k jídlu zvyšuje např Atkinsonem povolené koření a sůl obecně, tento fakt uveden v návodu diety, nejen že není doložen ale je snadno vyvratitelný)
· Metabolismus se upraví tak ideálně, že celý systém sledování kalorií se najednou bude zdát nesmyslný,
(Úpravy metabolismu jsou prováděny mimo jiné právě cyklováním sacharidů, rozhodně ne jejich absencí)
· Váha rovnoměrně klesá, dokonce i tehdy, máte-li za sebou mnoho neúspěchů s hubnutím při jiných dietách,
(Samozřejmě, že dojde k hubnutí a to v nemalé míře. Ovšem podstatou tělesné změny je
postupná svalová korekce tj. změna poměru hmoty a tuková redukce. Takže si myslím, že 90% obyvatel království nevsadí na pozvolnou snahu a trpělivost a bude se muset zaobírat pojmem "jojo syndrom"
· vymizí většina zdravotních problémů, které nadváhu doprovázejí.
(Toto je samozřejmě možné za předpokladu úspěchu diety.)
Pokud tato metoda bude účinná tak jak reklama uvádí, nebojím se, že by se pan Atkinson se svými výrobky v krátké době nestal miliardářem. Bohužel je podle mne správná jen z části protože i cukr je pro tělo nad zlato svým charakterem. A to nejen pro štíhlý vzhled, který většina američanů nemá, ale i ze zdravotního hlediska. Tak například pro nemalé procento neznalých diabetiků může být v jistém smyslu tato bez sacharidová dieta rizikem.
Je dost zajímavé, že lidé kteří bojují s nadváhou celý život a nikdy nedosáhli trvalého úspěchu pomocí jiných diet, mají často jen velmi nízký stupeň metabolické rezistence a při Atkinsově dietě hubnou docela rychle a snadno. Ovšem toto je způsobeno typem cyklováním sacharidů dříve tělu hojně dodávaných. Člověk s nízkou nadváhou nebo i lehce obézní by si absencí sacharidů přivodil zdravotní potíže. Tato dieta není tedy pro každého a není aplikavatelná po dlouhou dobu, většinou nutnou ke korekci těla.
Naše tělo své pochody řídí převážně využívání glukózy /základní formy cukru/ v krvi. Tělo glukózu mít musí, a dokonce ani při hladovce ji nepřestává spotřebovávat - dokud je v těle něco, co lze na glukózu přeměnit. Jestliže se hladina krevních cukrů prudce zvýší, jako se to stane krátce po požití sacharidů, naše tělo se v tu chvíli musí rozhodnout. Kolik této čisté energie využít pro okamžitou spotřebu a kolik uložit na později.
Takto je dieta koncipována za předpokladu energetického výdeje cvičením. Ovšem je-li netrénovaný jedinec ve fyzické zátěži bez dodávky sacharidů, pak jeho sval není schopen mnoha funkcí včetně té primární kontrakční, umožňující regulérní pohyb cviku až do únavy.
Práh únavy svalu resp. graf jeho hranice je tedy úplně jinde.To ukazuje na fakt, že tato dieta v podstatě nepředpokládá zatížení kterým je nejlépe cvik na daný sval.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama